Komunikat medialny aktorów grających w nowym filmie
Warner Bros ”Krwawy diament"
przedstawiający desperację ludzi cierpiących z powodu głodu i chciwości

18 stycznia 2007 r.

Warszawa - „Co ma tak wielką moc, że może pokonać największy strach... brat stanie się wrogiem... i zostaną rany, które jeszcze długo będą krwawić po zakończeniu walki? Co jest tak potężne, że bez trudu przechodzi z matki na dziecko... z pokolenia na pokolenie?”.

Odpowiedź to: „GŁÓD – tak morderczy, że zabija 25 000 osób każdego dnia”.

Takie pytania zadają gwiazdy filmu „Krwawy diament” Djimon Hounsou i Jennifer Connelly w komunikacie medialnym Światowego Programu Żywnościowego (WFP). Premiera filmu w Polsce odbędzie się 26 stycznia 2007 r.

WFP, największa na świecie agenda humanitarna ONZ, ma nadzieję, że nagłośnienie tego problemu przez film Warner Bros Pictures przyczyni się do wzrostu świadomość na temat głodu i ubóstwa, które dotykają ponad 850 milionów osób na całym świecie. Film zawiera sceny ukazujące rzeczywiste operacje humanitarne, przypominające te, które WFP prowadził w latach 90. dostarczając żywność tysiącom ofiarom wojny, które musiały uciekać z miejsca zamieszkania do innych części Sierra Leone lub do państw ościennych. Pracownicy WFP byli świadkami ogromnych potrzeb humanitarnych oraz nieopisanej przemocy i niewysłowionego okrucieństwa - podobny obraz pokazany jest w filmie.

„Głód jest często podstawowym powodem desperackich czynów, których dopuszczają się zdesperowani ludzie” – powiedział Neil Gallagher, Dyrektor ds. Komunikacji w WFP. „Kino to medium o wielkiej sile oddziaływania, które może przyczynić się do wzrostu świadomości i zainteresowania problemem głodu, niezrozumianym i ignorowanym przez świat Zachodu, gdzie większość ludzi znacznie bardziej martwi się o obwód swojej talii.”

„Głód to złe rządy, głód to potrzeba, głód to ubóstwo, głód ma wiele twarzy” – powiedział Edward Zwick, reżyser „Krwawego diamentu”. „Głód jest wynikiem złego systemu, pojawia się wtedy, gdy funkcjonujący system nie zaspakaja potrzeb ludzi, których kraj jest wyzyskiwany. Myślę, że taki mechanizm istnieje w wielu regionach Afryki i w innych częściach świata”.

Zwick kontynuuje: „Jako filmowcy staraliśmy się dokładnie odtworzyć fakty. To właśnie Światowy Program Żywnościowy był najbardziej widoczny w obozach dla uchodźców oraz w krajach dotkniętych zamieszkami, tak w Sierra Leone jak i w innych. Jeśli dzięki temu filmowi możemy przekazać taką informację o WFP widzom, którzy nie znają tamtejszej rzeczywistości, to mamy nadzieję, że postępujemy właściwie.”

Niektóre zdjęcia wykorzystane w zwiastunie filmu pochodzą z kampanii Światowego Programu Żywnościowego i firmy Benetton, rozpoczętej w 2003 r. i przebiegającej pod hasłem „Głód”. W kampanii tej pokazano dramatyczne, prawdziwe zdjęcia ofiar wojny, w tym także weteranów wojennych i okaleczonych ludzi.

************************************************************************

WFP jest największą agendą humanitarną ONZ na świecie – co roku przekazujemy żywność około 90 milionom osób żyjących w biedzie, by zaspokoić ich potrzeby żywieniowe, w tym 58 milionom głodnych dzieci, w co najmniej 80 najbiedniejszych krajach świata.

Światowy Program Żywnościowy – żywimy ludzi (WFP -- We Feed People).

W 2006 r. Polska wsparła Światowy Program Żywnościowy (WFP) kwotą w wysokości 1,200,000 dolarów USD, przeznaczoną na pomoc żywnościową dla głodujących ludzi na świecie.

Globalna kampania WFP dożywiania w szkołach – ofiarowując zaledwie 19 centów dziennie możesz pomóc WFP w rozdawaniu dzieciom w biednych krajach pełnowartościowych posiłków w szkołach. To dar nadziei na lepszą przyszłość. Odwiedź naszą stronę internetową: www.wfp.org

Uwaga redaktorzy:

Materiał wideo dla mediów zawierający komunikat medialny „WFP/Krwawy diament” można otrzymać, pisząc w języku angielskim na adres e-mailowy: jonathan.dumont@wfp.org

WFP zapewnia też wiadomości typu RSS, które na bieżąco informują dziennikarzy o nowych notach prasowych, materiałach wideo i zdjęciach z chwilą ich opublikowania na stronie www.wfp.org. Dodatkowe informacje: http://www.wfp.org/english/?n=999.

WFP dysponuje specjalną linią ISDN we Włoszech, dzięki której można prowadzić dwustronne wywiady z przedstawicielami WFP z zachowaniem lepszej jakości transmisji.

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:

Bettina Luescher, WFP/Nowy Jork, Tel. +1-212-9635196, Tel. kom. +1-646-8241112, luescher@un.org
Brenda Barton, Zastępca dyrektora ds. komunikacji, WFP/Rzym, Tel. +39-06-65132602, Tel. kom. +39-3472582217 (dostępna linia ISDN)
Jennifer Parmelee, WFP/Waszyngton, Tel. +1-202-6530010 wew. 1149, Tel. kom. +1-202-4223383
Gregory Barrow, WFP/Londyn, Tel. +44-20-72409001, Tel. kom. +44-7968-008474
Christiane Berthiaume, WFP/Genewa, Tel. +41-22-9178564, Tel. kom. +41-792857304
Cécile Sportis, WFP/Paryż, Tel. +33-1-70385330, Tel. kom. +33-6161-68266
adres e-mailowy pracownika według wzoru: imię.nazwisko@wfp.org

************************************************************************

Zobacz również w 'Galerii zdjęć':

Pokaz specjalny filmu pt.: „Krwawy Diament” zorganizowany przez Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie (UNIC/Warsaw, Światowy Program Żywnościowy (World Food Programme – WFP) oraz Warner Bros. Polska. Warszawa, 30 stycznia 2007 r., kino „Atlantic”.
http://www.unic.un.org.pl/galeria.php?act=list_album&pos=7




2007-02-09

W serwisie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

×