facebook facebook instagram youtube

Przesłanie Sekretarza Generalnego ONZ
z okazji Światowego Dnia Wiedzy na temat Autyzmu
2 kwietnia 2009 r.

Wyznaczając 2 kwietnia Światowym Dniem Wiedzy na temat Autyzmu, Zgromadzenie Ogólne ONZ poparło międzynarodowe starania sprzyjające rozumieniu autyzmu. W ramach tegorocznych obchodów odbędą się wykłady, konferencje, badania, przedstawienia muzyczne, wideokonferencje, instalacje artystyczne oraz inne wydarzenia przygotowane przez przedstawicielstwa NZ i jej partnerów.

Z zadowoleniem przyjmuję rosnący międzynarodowy chór głosów, wzywający do podjęcia działań, by umożliwić dzieciom i osobom dorosłym cierpiącym na autyzm prowadzenie pełnego i wartościowego życia. To nie jest nierealne marzenie, to jest rzeczywistość. Można ją osiągnąć poprzez promowanie pozytywnych postaw wobec autyzmu oraz zwiększanie społecznego zrozumienia dla ludzi cierpiących na autyzm.

Miałem możliwość spotkania oddanych ludzi, którzy pracują niestrudzenie dla osiągnięcia tego celu i docenienia ich dokonań. W ubiegłym roku ONZ patronowała koncertowi rockowemu zespołu „Rudely Interrupted”, którego członkowie są na różne sposoby niepełnosprawni, włącznie z autyzmem. Zespół porwał publiczność swoimi ciepłymi, komunikatywnymi piosenkami i pokazał, poprzez czystą radość swojego występu, jak wiele mają do zaoferowania światu osoby niepełnosprawne.

Słowa lidera i piosenkarza Rory’ego Burnside’a były szczególnie inspirujące. – Moja rada – powiedział – dla dzieciaków, które mają jakąś formę niepełnosprawności, brzmi: nie pozwól, by cię to powstrzymało. To twoja siła, a nie słabość. Jedno czerwone światło może prowadzić do wielu zielonych świateł, czasami napotkasz światła żółte. A czerwone światła są tylko sprawdzianem. Zdecydowanie przeważają światła zielone i żółte.

W Światowym Dniu Wiedzy na temat Autyzmu opowiedzmy się za tym podejściem. Zwiększmy globalne wysiłki w celu zapewnienia wszystkim dzieciom i dorosłym cierpiącym na autyzm możliwości czerpania korzyści z otaczającego ich wspierającego środowiska. Środowiska, które jest im tak potrzebne, aby mogli osiągnąć pełny potencjał i wnieść swój wkład w społeczeństwo.


2009-04-02

W serwisie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

×