Wolontariusz ONZ z Indii doradza farmerowi, Bhutan
(UN Photo #UN205376)


   

Kampanie globalne i krajowe


 

Na całym świecie prowadzone są rozmaite działania i programy w ramach obchodów Międzynarodowego Roku Mikrokredytu, które mają na celu rozwijanie ducha przedsiębiorczości. Blisko 50 państw zaangażowało się w obchody Roku.

Kampanie nagłaśniające obchody Roku mają na celu poszerzenie świadomości społeczności międzynarodowej o znaczeniu mikrokredytów i mikrofinansów w walce z  ubóstwem i zachęcają do podejmowania działań wspierających sektor finansowy dostępny dla wszystkich. Komitet Koordynacyjny obchodów Roku zachęca komitety krajowe do angażowania i włączania do swej działalności różnych podmiotów.

Grupami docelowymi kampanii są:

  • Agencje ONZ, fundusze i programy, donorzy;
  • Rządy, liderzy sektorów prywatnych, usługodawcy finansowi, naukowcy w państwach rozwiniętych i rozwijających się, którzy wpływają na podejmowanie decyzji;
  • Organizacje pozarządowe i organizacje społeczne w  państwach rozwiniętych i rozwijających się, które świadczą usługi dla społeczeństwa, wspierają rozwój sektora finansowego dostępnego dla wszystkich i/lub zajmują się rozwojem, ochroną środowiska, wymiarem sprawiedliwości, handlem, gospodarką i biznesem;
  • Aktualni i potencjalni klienci mikrokredytów w państwach rozwijających się.

W ramach Międzynarodowego Roku Mikrokredytów prowadzone są zarówno kampanie globalne, jak i krajowe. Kampanie globalne skierowane są przede wszystkim do dwóch pierwszych grup docelowych. Natomiast kampanie krajowe - do trzeciej i czwartej grupy.

Inauguracja Międzynarodowego Roku Mikrokredytu odbyła się 18 listopada 2004 roku między innymi w Belgii, Niemczech, Indonezji, Kenii, Mauretanii, Mongolii, Nepalu, Holandii, Nigerii, Południowej Afryce, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii, Wenezueli i Zambii. Tego dnia również Polska rozpoczęła uroczyste obchody Międzynarodowego Roku Mikrokredytu.

Dokument opracowany przez Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie na podstawie materiałów ONZ, listopad 2004 r.